PROJECTE 2

Quants llibres has llegit?

Una infografia és una combinació d’imatges, gràfiques i textos amb la finalitat de comunicar informació de manera molt visual. Les imatges porten el pes del contingut; són esquemàtiques, explicatives i fàcils d'entendre, i els textos –molt breus– destaquen els conceptes principals. En el món professional s’utilitza sovint com a suport informatiu en presentacions públiques; fa més comprensible els conceptes que es presenten i permet contextualitzar millor tota mena de dades.

Des del punt de vista pedagògic, l’elaboració d’infografies és especialment adient per organitzar la informació i fer una bona síntesi dels continguts tractats. Per a tal finalitat s’ha de fer una feina prèvia de tractament de la informació i una bona planificació de tot allò que es vol explicar de manera gràfica. Cal desenvolupar un discurs visual que es pugui interpretar amb claredat a primer cop de vista. Un altre aspecte positiu és que fomenta les capacitats organitzatives dels estudiants i els estimula la iniciativa personal.

Quant a l’exposició oral, es tracta d’una pràctica fonamental per desenvolupar les expressions verbal i gestual dels alumnes i la competència comunicativa. Defensar una idea públicament no és una tasca fàcil, però, de mica en mica, els farà guanyar seguretat en ells mateixos i els serà molt útil en un futur.


Objectiu:
Crear una infografia amb unes estadístiques sobre hàbits de lectura, a partir de la resolució d’uns problemes, i exposar-la a l’aula.


Competències bàsiques:
Competència matemàtica; de tractament de la informació i competència digital; comunicativa lingüística i audiovisual; d’aprendre a aprendre; d’autonomia i iniciativa personal.






CRITERIS D’AVALUACIÓ

Per avaluar aquesta activitat podeu utilitzar els criteris següents: